Total Pageviews

Wednesday, September 14, 2011

Along!

Assalamualaikum.....

_______________________________________________________
dah lama tak mengarang... mungkin simptom-simptom malas meng'update' blog datang kembali.. bukan apa.. cuma tak ada isi yang nak dikongsikan...

berbalik kepada tajuk entri.. ini bukan ALONG yang nak pinjam duit tuh.. bukan juga A.L.O.N.G (sila baca sambil mengeja) yang dalam tv1 tuh.. cite kanak-kanak tuh.. tapi ni Along, my beautiful niece.. ni terasa nak wat entri pasal dia sebab sudah kangen benar dengan keletah dia...

She's now 3years old.. tapi kalau tengok dari segi kepetahan berkata-kata & susuk tubuh dah macam umur budak tadika... budak2 sekarang memang cepat tumbesarannya... :)

Along...
ingat lagi dulu-dulu time baru nak pandai cakap... 
tragedi 1:
setiap kali nak antar m.cik dia (aku) ni balik ke kampus mesti akan menangis... Acik die yang dari rase tak sedih boleh terasa cam malas nak balik kampus.. terpasalah nenek (mak) consult budak nih... disebabkan dah lebih 2 kali menghantar mak ciknye balik walaupun hanya di station bus, dia ingat kampus mak cik dia kat station bus..

"acik2.. tuh sekolah mak cik" (sekolah=tempat aku studi)
masa mula2 dengar dia cakap camtuh, aku rasa mungkin dia main2.. rupanye, setiap kali nampak bas je, dia ingat aku sekolah kat situ.. ish3.. along2...
budak2 memang mudah ingat dan terlalu cepat  membuat kesimpulan...

tragedi 2:
bila ummi dia (kakak aku) datang lawat aku kt U.. si budak Along ni ikot skali.. lalu berhentilah di fakulti aku yang tinggi melangit.. lalu aku bagitau kat Along,
"Along2, acik blajaq kat sini la.. tinggi tak??"
So, bermula dari saat itu, setiap kali nmpak bangunan tinggi mencakar langit (hiperbola ckit), Along akan cakap sekolah aku... entah bangunan shopping complex pun dia kata sekolah aku... ish3x Along2..
tapi aku rase ok sikit dari dia cakap aku sekolah dalam bas.. =_='

Sekarang, Along dah petaah bercakap.. dah mula nak ikut ummi, ayah, nenek, atok, ngan mak cik2 dia nak solat... walaupun dia hanya solat 1 rakaat dengan rukuk dan sujud sahaja.. takpalah Along.. janji dah besar nanti, solat 5 waktu mesti cukup ya sayang...

huwaaa... gua kangen sama Along!!!

  
jom solat :)

No comments:

Post a Comment