Total Pageviews

Thursday, March 24, 2011

السلام عليكم

::In the Name of Allah the Most Gracious and Most Merciful::

Masa dulu... bila dapat teguran.. mulalah nak lakukan apa yang dilarang tue...
nak kata tak faham, kenapa boleh tafsirkan ayat teguran itu dengan cara yang negatif?
bila mak kata jangan panjat... yang jangan itulah yang nak sangat buat...
kalau ayah cakap jangan buang... apa yang ada di genggaman tangan terus dicampak tanpa mahu berfikir dengan lebih panjang...
tapi..
itu time kecik2... belum tahu apa yang jangan... masih boleh dimaafkan...

sekarang...
bila dapat teguran...
mula rasa nak DOWN! aku dah buat silap...
aku tak suka orang tegur apa yang aku buat...
aku tak dapat terima teguran itu!
aku tak nak orang nampak salah aku...
ish3... buruknya sikap aku...
orang yang menegur itu pulak nak dimarah....
Yang menegur pun penah jugak wat camtuh...

Susah betul nak menegur orang..
bila tak tegur.. memang dah nampak sah2 salah apa pesalah tu buat..
bila dah tegur rasa macam dah memalukan pihak pesalah tu pulak...
Arghhh... buntu buntu..
lantaklah.. janji tanggung jawab dah di lakukan tegur sahaja lah...

yang ditegur.. terimalah apa yang ditegur..
janganlah dilihat dari segi yang negatif..
fikirlah dari segi yang positif...
memang tiada manusia yang sempurna...
yang menegur pun ada lakukan kesilapan..
tapi..
terima yang ditegur dengan baik.. lihat pada apa yang ditegur...
ubah kepada yang lebih baik!
nak jadi baik bukan mudah...
tapi semua orang nak jadi baik..
dah itu memang fitrah manusia sendiri...
sukakan kepada kebaikan...
kerana disisi setiap insan ada nilai kebaikkan dalam diri...



AKU sayang KAU sebab tu AKU tegur KAU
KAU sayang AKU kan... KAU tegurlah AKU kalau KAU nampak salah AKU...
AKU janji tak marah lagi..  AKU JANJI! =_=

No comments:

Post a Comment